Två nya hälsoinköp!
Jag tycker om att ständigt prova lite nya hälsosaker vare sig det är hälsokost, mat, akupunktur, träningsredskap eller något annat. Idag köpte jag till att börja med drycken kombucha vilket är fermenterat te som får sin smak och sina positiva egenskaper av en mikrobakteriell kultur som producerar organiska syror, vitaminer och enzymer. Det ska vara väldigt bra för matsmältningen och magen då det gynnar de goda tarmbakterierna. Jag köpte den här ekologiska kombuchan i en matbutik som heter Bara Bra Mat som ligger tvärs emot mig, de har ett fantastiskt utbud på ekologiskt, raw food, och all hälsomat som finns.
 
Sen köpte jag också en ljusterapilampa inför den kommande mörka hösten och vintern. Som man har läst många gånger kan bristen på solljus under vinterhalvåret påverka oss negativt och leda till vinterdepression. Genom att ta emot regelbundna ljusterapibehandlingar kan nivån av serotonin i hjärnan öka vilket motverkar depression och trötthet sägs det här. Därför tänkte jag prova detta och man kan ha den lilla lampan på skrivbordet och låta den vara igång 30 min per dag så det låter inte så jobbigt.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress