Att genomdriva och slutföra projekt - varför är det så svårt?
Jag har ofta många tankar, idéer och projekt i mitt huvud som jag kan känna stor entusiasm eller motivation inför men som sen aldrig blir av. Jag kommer aldrig till själva genomförandeplanet och jag förstår inte riktigt varför. Jag kom dock på några saker som kanske kan hjälpa mig att komma vidare till genomförandet:
 
1. Satsa på ett mål/projekt åt gången. När jag har för många saker på gång samtidigt blir inget riktigt gjort och det blir överväldigande så jag måste helt enkelt prioritera vad är mitt viktigaste mål just nu? Inte förrän det är genomfört kan jag sätta ett nytt.
 
2. Definiera tydligare för mig själv vad målet eller projektet innebär, formulera ett slutresultat. Oklara mål blir svåra att genomföra och uppnå.
 
3. Gör en plan för hur det ska genomföras steg för steg. Ska det finnas en tidsram och vad ska göras först?
Veronica

Det är många som känner igen sig med det där.
Tror man måste bestämma sig först och främst för att man ska slutföra det hela och göra en plan med mindre delmål om det är en större uppgift. Delar man upp det blir det inte lika tungt att ta sig igenom. Skriv upp det du vill göra på olika ställen så att du påminns de dagar motivationen tryter. Det kan behövas nya rutiner och självdisiplin att se till att jobba med målen varje dag, tillslut går det lättare och lättare. En visionboard med bilder som förmedlar en känsla också med det du vill uppnå är ett bra tips som man kan peppa sig med.
Glöm inte belöna dig när du genomför saker stora som små :)

Svar: Tack så jättemycket för din kommentar! Blev särskilt inspirerad av det du skrev om en visionboard, jag har aldrig hört om det förut men ska definitivt se till att fixa det! :)
yogapassion.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress