Varför baserar man sitt värde på sina prestationer?
Ibland kan man känna sig värdelös för att man inte har det jobb som man vill ha, man inte ser ut som man vill, man inte klarar av saker man vill, inte har de vännerna som man tycker att man borde ha eller vad som helst egentligen. Man grundar hela sitt värde på om man har det man tycker att man borde ha och hur man har presterat. För att inse hur knäppt det här är så kan man tänka på detta: måste din hund ha någon sysselsättning om dagarna, se ut på ett visst sätt och ha en massa andra hundkompisar för att du ska acceptera och tycka om den? Nej! Du älskar din hund även om det enda den gör är att sova, sällskapa, äta och skälla. Den presterar egentligen ingenting under en hel livstid! Så varför har man inte samma inställning till sig själv? Jag duger så som jag är och jag måste inte ändra mig eller uppnå en massa saker för att älska mig själv. Så ge inte bara andra din kärlek i jul, ge den till dig själv och kom alltid ihåg att du är fin precis som du är, du duger precis som du är, du är älskad och du är unik. Du behöver inte bevisa ditt värde för någon annan eller för dig själv. Du är värd det bästa. 💗
FSHD Daniel

Härliga tankar du har! :) Mycket kunde vara så otroligt mycket lättare och bättre om världen inte hade varit så vansinnigt prestations- och resultatbaserad.

Svar: Tack! Eller hur, det finns så mycket annat som är viktigare än prestation och resultat :)
yogapassion.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress