Tack Italien för de här sex månaderna!
Under de senaste månaderna har jag verkligen sett och upplevt många delar av Italien. Jag har åkt skidor i Dolomiterna, bott på landsbygden utanför Milano, bilat i Toscana, snorklat på Elba, sett balett på La Scala, ätit pizza i Napoli, besökt de fem bergsbyarna, gått runt på kullerstensgatorna i Rom, ätit lunch på en vulkan och mycket mer. Jag är så tacksam och glad för de här månaderna, för allt som jag sett och upplevt.
 
Det motto som gjorde att jag bestämde mig för att åka till Italien var: man ångrar oftare saker man inte gjort än saker man gjort. Det ska jag hålla fast vid.
 
Det här kommer jag att sakna:
- Alla vackra små italienska byar
- Italiensk musik
- Italiensk mat, glass och kaffe
- Det underbara vädret, att aldrig behöva tänka på eller planera vilka kläder man ska ha på sig
- Alla trevliga, glada och hjälpsamma människor
- Att yoga och träna utomhus
- Restaurang- och cafékulturen. Att det alltid är fullt på restauranger och uteserveringar
- Att alla städer och landsbygden är så levande
- Att åka på resor och se nya saker
- Att ha en trädgård och bo på landet
- Palmerna och alla fruktträd
- Närheten till både berg och hav
Solveig

Ååååh, vilka otroligt fina foton... och vad hungrig/sugen man blir. Får nog se till att åka lite mer till Italien i framtiden. Välkomna hem sen.

Johanna

Åh det låter så skönt! Får verkligen medelhavs-längtan av att läsa och se dina bilder. Men det får bli senare i höst☺️

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress