Konsten att slappna av i kroppen
Jag har varit dålig på att uppdatera den senaste tiden. Jag hade ett väldigt mysigt besök av min syster förra veckan och i helgen firade vi första advent med min pojkväns familj och några vänner. Allt julpynt har kommit upp, jag har köpt en julstjärna (växten dvs.) som nu står på matbordet och ljusslingan är uppsatt på balkongen. Adventsljusstakarna lyser upp i mörkret och julmusiken gör det lite mysigare.
 
På hälsofronten så fortsätter jag att yoga varje dag och jag har kommit igång med träningen igen efter att ha varit förkyld en länge tid. Så nu tränar jag tre ggr/vecka igen och jag lägger fokus på konditionsträningen. Jag försöker även att träna på att slappna av i kroppen när jag blir stressad/får ångest. Både genom att slappna av i musklerna (framförallt magmusklerna) så att man kan fortsätta djupandas och så har jag fått tipset att träna på att gäspa. Gäspningar får kroppen att slappna av och de går faktiskt att framkalla genom att öppna munnen och andas in kraftigt. Lyckas man inte lugna sig själv med tankar, kan man alltid försöka med kroppen. "Relax the body to relax the mind." Jag har även två små akupunkturplåster i vardera öra på prov just nu som tydligen ska kunna "lugna ner systemet lite" för vissa. Vi får se om jag märker någon skillnad... Mina IBS-problem har blivit lite bättre efter att jag har börjat ändra min kost en del, så det känns skönt. Så ja, jag provar lite allt möjligt på olika plan. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress