Personer som inspirerar mig!

Jag inspireras av personer som har kämparglöd, är modiga, positiva och vågar vara sig själva. Människor som kanske inte har haft en spikrak eller lätt väg genom livet men ändå fortsätter framåt och står upp för sig själva och andra. Här är några personer som jag inspireras av och varför:

Rachel Brathen (Yogagirl): Trots en tuff ungdomstid och att hennes bästa vän gick bort för inte så länge sen sprider hon kärlek, positivitet och massvis med leenden via sin Instagram. Hon delar med sig av sina yogavideos och sitt liv på Aruba med sin man, hund och lilla dotter Lea. Jag kan tipsa om hennes bok Yoga Girl – Att finna lycka, skapa balans och leva med ett öppet hjärta. Boken är väldigt inspirerande med härliga bilder, yogaövningar och positiva buskap.

Isabella Löwengrip: Jag har följt hennes blogg från starten och det är imponerande hur hon lyckas bygga upp företag efter företag. Men det är inte bara hennes framgång på jobbsidan som är imponerande, hon tar också upp viktiga ämnen och är en bra förebild. Hon pratar bl.a. om sin ADHD, att hon själv varit utbränd, hur det är att vara förälder och om kroppsideal hos kvinnor.

Zara Larsson: Zara Larsson tycker jag är definitionen av självförtroende, girlpower och mottot ta inget skit. Hon tvekar aldrig på att stå upp för sig själv eller uttrycka sina åsikter. Jag tycker också att det är häftigt att hon verkligen lever sin dröm nu, som hon pratade om att uppfylla i sommar i P1 2015. Här kan du hitta hennes sommarprat om du vill lyssna på det!

Prins Carl Philip: Efter att han hade blandat ihop siffrorna på Idrottsgalan 2013 på grund av sin dyslexi återvände han året efter på samma gala, höll tal igen prickfritt och drev med sig själv. Det är verkligen definitionen av mod, bra självförtroende och att resa sig upp igen trots att man fallit. Jag älskar det faktum att han pratar öppet om dyslexi och försöker öka kunskapen och hjälpinsatser. Jag tycker också att det är grymt att han valde att gifta sig med Sofia (trots allt som skrevs om henne). Han valde att göra det som kändes rätt och struntade i vad andra tyckte eller tänkte. Det är så man ska leva!

Vilka inspireras du av? :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress