Några tankar om stresshantering
Jag insåg här i veckan att stress oftast uppstår när man har en klar bild av hur den kommande dagen ska vara och så blir det inte riktigt så eller det blir inte som man har planerat. Du vaknar upp med ett annat humör, du missar spårvagnen, det blir förändringar i jobbschemat och så vidare. Om man utgår ifrån att dagen ska vara på ett visst sätt då kan det skapa väldigt mycket stress när det inte blir så. Därför har jag kommit fram till att det gäller att ha ett öppet sinne och vara anpassningsbar. Att snabbt kunna anpassa sig efter hur dagen blir och tänka om. Att helt enkelt inse att man själv ska anpassa sig efter dagen snarare än att dagen ska anpassa sig efter mig om ni hänger med. Det har jag iaf märkt sänker min stressnivå istället för att pressa och stressa mig själv för att jag måste hinna med alla de där sakerna som jag hade tänkt. Det var allt för idag, godnatt :)
ddianasliv.blogg.se

Klok tanke. Jag tror också att det ligger mycket i det. Att våga... andas, följa med och anpassa sig, istället för att låsa sig fast vid hur det borde vara eller det en tänkt sig. Klokt! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress