Prioriterar jag rätt just nu?
Den senaste månaden har jag haft ett fullspäckat schema; olika jobb, inbokade saker, Trysil, en helg i Stockholm, påsk etcetera. Många roliga saker men det har också varit väldigt intensivt. När man har mycket för sig så hinner man inte ens reflektera över om man gör det man borde eller om man prioriterar rätt, man bara gör. Jag bara tackar ja till nya jobbuppdrag för att jag är så inne i det och bara kör på. Jag bokar in saker för att jag ändå har en ledig lucka. Men här om dagen insåg jag att jag verkligen måste stanna upp ibland och fråga mig själv: Prioriterar jag rätt just nu? Då insåg jag att min prioritetsordning den senaste tiden har sett ut såhär:
 
1. Jobba
2. Försök yoga varje kväll
3. Ha som mål att ta en promenad varje dag
4. Försök att gå till gymmet minst 1 gång/vecka
 
Från att ha yogat varje morgon och kväll blev det plötsligt bara kväll eller inget alls. Från att ha gått till gymmet tre gånger i veckan förr blev det nu en gång eller inget alls. Från att ha som mål att alltid gå 8 000 steg så har jag satt ribban att bara komma ut varje dag och struntat i hur långt. Det viktigaste har varit jobb, att jobba så mycket som möjligt för att tjäna så mycket som möjligt samt att närvara på olika sociala saker. Jag ska försöka bli bättre på att checka av lite då och då hur jag prioriterar och se till att alltid försöka leva efter den prioritetslista som jag vet är jätteviktig för mig. Att INTE prioritera bort yoga eller träning eller promenader för att ta ett extra jobbuppdrag. Det hela handlar om att skapa balans, balans mellan prestation och återhämtning. Det viktigaste i mitt liv är att må bra vilket jag gör om jag har en balanserad vardag så därför måste jag igen och igen påminna mig om detta för att inte prioritera fel. Här är ett yogapass för dig som också har haft en hektisk månad:
 
 
Nedanför är lite blandade mobilbilder från den senaste månaden.
Helena

Kloka tankar och superviktigt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress