Plan för att hålla mig frisk i höst
Det är så tråkigt att ha långdragna förkylningar och vara seg, hängig och trött. I år ska jag verkligen försöka att stärka mitt immunförsvar! Här är min plan för hösten:

1. Träna tre gånger i veckan
2. Få i mig mycket vitaminer, mineraler och antioxidanter
3. Inte äta så mycket socker
4. Inte frysa! Ha på mig riktigt varma tröjor och jackor
5. Se till att alltid tvätta händerna när jag kommer hem och använda handsprit
Har du några bra tips på hur man håller sig frisk? :)
Här är min frukosttallrik som jag hoppas ska stötta mitt immunförsvar i höst:
 
A-fil – innehåller probiotika (goda bakterier för magen)
Svenska ekologiska blåbär – innehåller mycket vitaminer och antioxidanter
Valnötter – innehåller omega-3 och många bra mineraler
Solrosfrön – innehåller vitaminer och mineraler
Havregryn – innehåller bl.a. stora mängder aminosyror vilket stimulerar produktionen av lektin i levern som ser till att kroppen rensas på gifter
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress