Äppelfabriken
I helgen var jag på ett av mina favoritställen i Stockholm, Äppelfabriken. Det är ett café och ett musteri som ligger på Färingsö. I caféet har de jättemycket goda hemgjorda saker, bland annat deras äppelmust och äppelpaj, men även lunch och många andra bakverk! De har en jättefin trädgård med en massa olika sittgrupper, bl.a. i ett växthus. De har också en liten butik där man kan köpa olika marmelader, must och annat. Det är härligt att vara där på sommaren när allt blommar i deras trädgård, men det är även fint nu på hösten med alla äppelträd.
 
Det ligger ute på landet och det tar en bra stund att köra bil dit, så det är perfekt som en eftermiddagsutflykt. När jag och min pojkvän har åkt dit har vi också stannat vid Drottningholm på vägen hem och gått en promenad i slottsparken. Det kan jag rekommendera :)
Solveig

Instämmer - Äppelfabriken är fantastisk

Svar: Ja verkligen, tack för att du visade mig det stället! :)
yogapassion.blogg.se

Johanna

Låtersuperfint! Älskar äppelmust☺️🍏🍎

Svar: Jag med, det är så gott! :)
yogapassion.blogg.se

Tess

Åh, vad mysigt det ser ut! :)

Svar: Ja, det är verkligen mysigt! Helt klart värt ett besök :)
yogapassion.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress