Meditation kan ge svar som finns inombords
Om du ibland känner att någonting är fel eller att du är stressad eller rastlös med inte riktigt förstår varför så kan jag tipsa om att meditera. Det är när jag mediterar som svaren ofta poppar upp.
 
Jaha, jag känner mig frustrerad över det här...
Jaha, jag är rädd för att...
Jaha, jag reagerar så starkt för att...
 
Ofta upplever jag att mycket spänningar släpper när jag förstår vad mina känslor grundar sig i. När jag har svaren kan jag dessutom börja stötta mig själv och säga "det är okej att jag är rädd eller orolig inför det här." 
 
Så prova det om du känner att något gnager inombords. Sätt dig ner, andas lugnt och ställ dig själv frågan - vad är det som tynger mig just nu? Kanske dyker något upp :) 
 
Meditation can help us embrace our worries, our fear, our anger; and that is very healing. We let our own natural capacity of healing do the work.
Thich Nhat Hahn
Längtar tillbaka till Elba :)
lars

jag är inte världsbäst på att meditera. men de korta stunder( Max. 10 minuter) jag försöker att andas lugnt och sitta stabilt och slappna av, så är det ändå skönt efteråt. jag vet det är alldeles för kort tid, men tålamod, kanske en bristvara hos mig. tack för inspirationen. Gud va härligt det ser ut på den stranden

Svar: Jag tycker också att det är svårt med tålamod och för mig blir det oftast korta meditationer också. Men det viktigaste är ju att man försöker göra det! Sen får vi väl träna på tålamodet :)
yogapassion.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress