Några yogatips
Här kommer några tips på hur du kan få ut mer av yogan och verkligen se till att den blir av. Tipsen gäller främst när du yogar hemma, antingen på eget initiativ eller när du tittar på en yogavideo.
 
1. Bestäm vilka dagar du ska yoga samt vilka tider
Om du vill ha som mål att yoga varje dag, bestäm då att du t.ex. ska yoga varje morgon 15 min innan frukosten och 20 min på kvällen innan du går och lägger dig.
2. Bestäm yogavideor på förhand
För att underlätta kan du i förväg bestämma vilka yogavideor som du ska titta på och vilka som passar just den tid på dagen som du vill yoga. Jag gör t.ex. Bedtime yoga varje kväll.
3. Hitta en lugn och ostörd plats i din lägenhet eller i ditt hus där du kan yoga
Det är skönt att slippa tänka på om man är i vägen eller om man stör någon.
4. Skapa en lugn och härlig atmosfär när du yogar på kvällen
Sänk belysningen och tänd några ljus, gärna doftljus och ställ bredvid yogamattan. Du kan också ta med en kopp te och dricka om du vill.
5. Om du ska göra yoga som inte är så fysiskt krävande, ha en mysig filt nära till hands
Filten kan du vira om dig själv utifall att du blir kall eller använda som huvudkudde eller filt i olika positioner.
Bedtime yoga med dämpad belysning, värmeljus och filt. Ett bra avslut på dagen :)
Johanna

Väldigt bra tips! Jag brukar alltid tända ett eller flera ljus när jag yogar för att få den rätta stämningen:)
Och älskar Adriene! Har du några andra favorit-youtubers?

Svar: Ja, ljus skapar verkligen en härlig stämning :) Nej, jag har inte direkt några andra favorit-youtubers. Men jag kanske borde skaffa mig det, har verkligen snöat in mig på Adriene, hehe. Har du något tips? :)
yogapassion.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress