Fem vegetariska middagar
När jag handlar mat blir det ofta mycket grönsaker, det är så gott! Här är fem vegetariska rätter som jag brukar göra ofta.

Sparrisrisotto. Jag brukar köpa ett knippe sparris och ta hälften till risotton och hälften till en sparrispasta med gräddsås och champinjoner dagen efter.
Vegetarisk pastasallad med fetaost. Jag brukar göra många olika varianter på pastasallader, men du kan t.ex. ha i soltorkade tomater, kronärtskockshjärtan, fetaost och ruccola. Avokado passar också väldigt bra till.
Grillade grönsaker med ajvar och couscous. Perfekt på sommaren när man vill grilla. Jag brukar grilla zucchini och paprika, men många andra grönsaker blir också jättegoda på grillen. Kan verkligen tipsa om Podravkas ajvar, den är jättegod och innehåller i princip bara grönsaker.
Tagliatelle med tomatsås och riven pecorino. Om man orkar kan man göra tomatsåsen från grunden, annars funkar det också bra att använda passerade tomater och sen bara skära upp några cocktailtomater och låta de koka med en stund. I tomatsås brukar jag också ha olja, salt, peppar, färsk basilika eller oregano.
Grekisk sallad med tsatsiki och bröd. Jättegott, särskilt på sommaren.
Dagens grönsaksinhandling :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress