Koffeinfritt kaffe

Att känna lukten av nybryggt kaffe och att alltid höra espressomaskiner här i Italien gjorde det riktigt svårt för mig att avstå kaffe, det är ju så gott! Men det är ju inte själva kaffet som jag inte vill ha, det är koffeinets effekter som jag vill slippa. Så när jag insåg att alla caféer här har koffeinfritt kaffe bestämde jag mig för att prova och sen dess har jag i princip tagit en cappuccino varje gång jag är ute :) Jag tror inte att det finns koffeinfritt kaffe på caféer i Sverige (jag har i och för sig aldrig frågat) men jag vet att det finns i matbutikerna. Så om du älskar kaffe men vill slippa koffeinets eventuella negativa effekter såsom ökad stresskänsla och hjärtklappning  – köp koffeinfritt kaffe. Det är för övrigt jättegott, jag känner ingen direkt skillnad jämfört med vanligt förutom att det kanske smakar lite svagare.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress