Jag förstår...
Här är tre bra meningar som du kan fylla i själv. De hjälper dig att utveckla compassion och att se mer realistiskt på saker och ting.
 
Jag förstår…
Exempel: Jag förstår att jag är stressad i den här situationen med tanke på min bakgrund. Dessutom hade nog de flesta människor varit stressade i en sådan här situation. Jag förstår att jag är trött och utmattad med tanke på hur mycket det har varit den senaste tiden, det är inte konstigt!
 
Det är okej…
Exempel: Det är okej om det inte går så bra på tentan eller utvecklingssamtalet på jobbet. Det är okej om jag inte är en fulländad mamma eller partner. Så länge jag gör mitt bästa så är det tillräckligt. Jag är mänsklig och har mina brister precis som alla andra.
 
Jag förlåter…
Exempel: Jag förlåter mig själv för de snedsteg jag gjort i livet. Jag förlåter mig själv för saker jag gjort eller sagt som jag ångrar. Jag förlåter och försöker gå vidare. Jag lär av mina misstag. Jag förlåter person x som sårade mig, han/hon visste inte bättre. Jag förlåter för min egen skull.
I alla sjöar här omkring finns det en massa sköldpaddor. De står alltid och solar med utsträckta halsar :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress