Hur laddar du dina batterier?
"What if we recharged ourselves as often as we do our phones?" - Unknown
 
Det är en självklarhet att man måste ladda mobilen för att den ska fungera, men detsamma gäller ju faktiskt för oss människor. Vår energi förbrukas och vi måste fylla på med ny för att inte bli helt urladdade. Ta en stund och fundera på vilka aktiviteter som tar mycket energi ifrån dig och vilka som ger dig ny energi. Vissa saker kanske tar upp mycket tid och engagemang i ditt liv, men de kanske ändå är så roliga att det ger dig mer energi. Kom också ihåg att vi alla är olika, det finns ingen mall för vad som ger eller tar energi. Vissa får energi av att vara själva och andra får energi av att omge sig av människor. Vissa får energi av att göra mycket medan andra får energi av att göra lite. Det finns inget rätt eller fel.
 
Nästa gång du sätter din mobil på laddning, påminn dig själv om att ladda dina egna batterier och göra sådana saker eller aktiviteter som ger dig ny energi.
// Katta :)
Solveig

"Nästa gång du sätter din mobil på laddning, påminn dig själv om att ladda dina egna batterier och göra sådana saker eller aktiviteter som ger dig ny energi". Det här var riktigt, riktigt bra sagt. Det ska jag verkligen försöka tänka på oftare.

Heléna

Så himla bra skrivet! Viktigt att komma ihåg att ladda sina egna batterier också! Jag kör lite av "bensintekniken" både privat och när jag arbetar som boendestödjare inom psykiatrin. När jag vet att något ska göras som kräver mycket energi (bränsle) så tankar jag innan genom att göra något som laddar batterierna (fyller tanken) så att det blir lättare att utföra det som kommer att kräva energi. Till exempel så ser jag alltid till att låta mig själv göra något jag själv tycker om att göra innan jag tar itu med det där lite jobbigare. Jag älskar till exempel att ta långa promenader med kameran och just en sådan aktivitet innan jag ska ta hand om tråkig tvätt senare under kvällen gör att tvättandet blir så mycket lättare :D Hoppas du får en riktigt fin fortsättning på helgen! Kram <3

Svar: Bra tips med bensintekniken! Det ska jag komma ihåg! :D Kram <3
yogapassion.blogg.se

Johanna

Åh vilket bra citat och inlägg! Spot on☺️

Svar: Tack! :)
yogapassion.blogg.se

Viveka

Klokt❤

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress