Några bilder från de senaste dagarna i Milano

Efter några månader här börjar jag äntligen känna mig som en Milanobo. Jag har sett och utforskat de flesta stadsdelarna och känner att jag hittar bra i de centrala delarna. Jag vet hur det mesta fungerar och lyckas ta mig fram på vardagsitalienska (hälsa, tacka, beställa mat, handla i butik, ställa enklare frågor etc.) Eftersom tiden tyvärr börjar rinna ut nu så försöker vi att göra så mycket som möjligt och verkligen njuta av maten och alla nya upplevelser. Här kommer några bilder från de senaste dagarna :)

East Market - En stor inomhusmarknad där privatpersoner sålde en massa olika saker; smycken, kläder, skivor, möbler, you name it. Utanför fanns det flera food trucks och olika drickställen.
 
Milano från ovan - Varje söndag kan man åka upp i Palazzo Lombardia och få en häftig utsikt över Milano. 39 våningar åkte vi upp och det tog under 10 sekunder :)
 
Utflykt till Lecco - Underbart ställe inte långt från Milano. Snacka om att bada med utsikt :)
 
Festa della Musica - Det var en musikfestival rätt nära där vi bor i lördags.  Det var verkligen en rolig kväll. Det här coverbandet spelade 80-tals musik med alla de kändaste låtarna. Och ja, de två gitarristerna i mitten var brorsor, haha.
 
Corso Buenos Aires - En välkänd shoppinggata i Milano. När vi gick där hade de en photo shoot mitt på gatan, det var skoj att se!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress