Sluta aldrig att vara nyfiken på livet

Jag kom på en rolig sak som jag ska prova framöver, nämligen att prova minst en ny sak per månad. Någonting som jag aldrig gjort eller provat förut. Det kan egentligen vara vad som helst, t.ex. prova ett nytt pass på gymmet eller äta afrikansk mat på en restaurang. Det skulle också kunna vara att gå på en biofilm som jag vanligtvis aldrig skulle ha valt eller att resa till ett nytt ställe. Syftet är helt enkelt att utforska nya områden och nya intressen. Tänk om jag t.ex. älskar att spela tennis och så går jag miste om det hela livet för att jag aldrig har provat! Ibland är det så lätt att man tänker ”det där är inget för mig” eller ”jag har aldrig tyckt om musslor” men saker kan faktiskt ändras. Idag tycker jag om jättemånga råvaror som jag inte tyckte om förut. Nu ska jag gå och fundera ut vad första saken blir att prova den här månaden… :)

Bilden är från Vinh Long i Vietnam. :)
Solveig

Det var en kul tanke. Och en sak i månaden borde man väl klara av.

Svar: Ja, eller hur! :)
yogapassion.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress